Bejáratott interentét tette fel Attila a rulettre, amikor 3 hónapra ingyen felduplázta a sávszélességét a UPC-nél, amit az utolsó pillanatban aztán lemondott. Ezzel azonban sajnos törölték a júzerét az összes emailcímével együtt:
Forrás: homar.blog.hu
Három hónappal ezelőtt én is úgy döntöttem, hogy kipróbálom a UPC új csomag előfizetőinek 90 napig díjmentes dupla sávszélességét. Ez az idő mai nap járt le, ezért tegnap éjjel írtam egy e-mailt nekik, hogy nem kívánom tovább igénybe venni a dupla sávot, ami a 90 nap után fizetőssé vált volna. Gondolom a döntés érthető, az elmúlt hetek eseményeit figyelembe véve.
Reggel az fogad, hogy nincs netem. A UPC kretén modemregisztrációs oldalára irányít minden eszköz, legyen az asztali gép, telefon, vagy laptop. Ott azonban semmilyen általam eddig ismert jelszót nem fogad fel. Összesen 15 perc telefonálás után sikerül kideríteni, hogy az ügyfélszolgálat elrontott valamit, mindjárt újraindul a modem, és bármilyen regisztrációs folyamat nélkül ismét lesz net. Így is lett.
Ám mikor nyitom az e-mail-t, az fogad, hogy a kiszolgáló válasza invalid user name or password. Megkeresem UPC-nél az illetékest, visszahívnak, hogy hát sajnos törölték (!) az összes e-mail címemet és aliasomat, de semmi gond, mert beállítanak újakat. Részben sikerült is, de a legfontosabb fiókom mint ha nem is létezne, mailer daemon válaszol csak vissza, nincs ilyen e-mail cím.
Mekkora veszteséget okozhat az valakinek, ha csak úgy törlik az évek óta használt e-mail fiókját? Hogyan képzeli ezt a UPC, és mit fog ehhez szólni a Média Hatóság?
Címkék: internet, naiv ügyfél, UPC
Egy hozzászólás
Kedves Olvasónk !
Sokszor elmondtuk már és a fenti cikk példája is jól jelképezi, hogy mennyire nem egyszerű az email címeink kezelése. Valóban stratégiai fontosságú, hogy email fiókunk tartalma mentve legyen. Meggondolandó az is, hogy kit reklámozunk az email címünkkel (UPC ? t-online ? varsat.net ? Yahoo ?). Magánszemélyként elfogadható kompromisszum egy ingyenes postafiók, ahol nagy tárterületet és kényelmi szolgáltatásokat kaphatunk. DE, vannak olyan levelek, szolgáltatások, előfizetett hírek, regisztrációs adatok, melyeket meg akarunk őrizni és érdemes függetleníteni.
E mellett e-mail címünk – hasonlóképp, mint az ingünk/blúzunk, nyakkendőnk/sálunk, zakónk/blézerünk és cipőnk – egyfajta belépőnk és sokat elárul rólunk. Ez összességében az úgynevezett névjegykártya effektus.
Ma már megfizethető áron (kevesebb, mint 10.000,- forint/év) vásárolhatunk magunknak professzionális e-mail szolgáltatást saját domain névvel, így megkímélhetjük magunkat mindettől a fájdalomtól. Összefoglalva kompromisszumokat kötünk, vagy kis pénzért kényelmes és biztonságos megoldást vásárolunk magunknak.