Georges Feydeau, a “kacagás királya” pergő cselekménnyel, poénos dialógussokkal, röhejes kavarodással, furfangos helyzetekkel, szerepcserékkel dolgozta ki bohózatait… A Thália Színházban frissen bemutatott, az Esküvőtől válóperig című vígjáték némileg még túl is mutat ezen Schell Judit és Csányi Sándor, a Csak semmi szex című kultfilm főszereplőinek alakításában.
Forrás: Mixonline
– Hamvai Kornél beleásta magát a Feydeau-i abszurdba, elővette az egyfelvonásosokat, dolgozni kezdett velük, és megszületett, én imposztmodern töredezettségnek nevezem, az önálló, két felvonásos, új Feydeau. Műfajilag persze bohózat, de van benne néhány jelenet, ami már annyira az emberi létezés szélsőségeit súrolja, hogy átcsap az abszurdba… De ahhoz, hogy mindennek “maisága” legyen, kellett Hamvai nyelvi leleménye – meséli a keletkezéstörténetet Béres Attila, a rendező.
– A francia vígjátékokból és Molnár Ferenctől is jól ismert klasszikus férjtípus igazi tökkelütött, lúzer, pancser. Egy példa: hazajön egy mulatságból, ahol volt egy modell, és azt mondja a nejének: olyan szép mellei voltak, amiket én még életemben nem láttam. Normális férj ilyet nem mond a feleségének, a barátnőjét sem dicséri… Ezen kívül is klasszikus komédiai szerep, csetlő-botló, aki mindent elront, amit lehet, és annyira a fejére nőnek, hogy hiába próbálja összeszedni magát, nem megy. Kicsit Kabos Gyulaszerű, akit a végén sajnálni lehet… Én ezt a típust nagyon szeretem, mert végig rendkívül szórakozató, de a végén megcsavarja az ember szívét – meséli Csányi Sándor.
Nyáron nyolc alkalommal látható, ősztől pedig a Thália Színház repertoárján megy az Esküvőtől válóperig, a mához kötődő, vérbő bohózat.