Ma lép hivatalba a MÁV Zrt. új elnök-vezérigazgatója, aki – úgy tudjuk – nem egyedül érkezik a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. menedzsmentjéből az állami vasúttársasághoz. Dávid Ilona a MÁV-csoport anyacégének elnök-vezérigazgatói székébe ül, a GYSEV-nél helyetteseként dolgozó Ungvári Csaba pedig hamarosan a MÁV-Start Zrt. élén válthatja a személyszállító leánycéget tavaly óta irányító Kővári Zsolt vezérigazgatót.
Forrás: Népszava
Sőt, várhatóan több MÁV-leány élére Dávid bizalmasai kerülhetnek.
A “vérfrissítés” annak a jele lehet, hogy Dávid szabad kezet kapott a közösségi közlekedés átalakításához, mellyel az Orbán-kabinet is próbálkozik. Ám a reform iránya nem mindegy: Dávid elődjének, Szarvas Ferencnek azért kellett távoznia a MÁV-tól, mert nem értett egyet a kormányzat által új irányba vitt átalakítási koncepvióval. Kérdés, Dávid mekkora mozgásteret kap, ugyanis a közösségi közlekedés átalakítását május elsejétől kormánybiztosként Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára felügyeli.
– Reméljük, hogy a MÁV-nál nemcsak az első- hanem a második vonalban is lesznek személycserék – mondta lapunknak a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke. Dorner Lajos szerint szemléletváltás kell, hiszen miközben a májusi járatritkítást újabb, kisebb menetrendszűkítés követheti, ám “miközben kevesebb vonat közlekedik, ugyanannyi főnök és 1200 cégautó van a MÁV-nál.” Az elnök úgy vélte, míg ezek nem változnak, nem lehet komolyan venni semmiféle reformszándékot vagy kormánybiztosi nyilatkozatot.
Dávid Ilonát hamarosan levélben keresi meg a nemrég megszűntetésre ítélt belföldi étkezőkocsikat üzemeltető cég ügyvezetője, kérve a június 16-án érvénybe lépő döntés felülvizsgálatát. Veres Tibor lapunknak elmondta: a MÁV-Start valótlan számok alapján mutatta ki, hogy a szolgáltatás több százmilliós veszteséget termel, miközben nem számolták el bevételként ezen plusz szolgáltatásnak az InterCity pótjegyben foglalt árát – ebből pedig 1,7 milliárd forint bevétel folyt be tavaly.