Csányi Sándor 2,8 milliárdot bukott a Picken

A Pick Szeged Zrt 2011-ről szóló beszámolója szerint, bár a szektorban működő versenytársak jó évet zártak tavaly, a szegedi cég komoly veszteséget szenvedett el, annak ellenére, hogy 2010-ben még 161 milliós plusszal zárt. A tulajdonos Csányi Sándor OTP-vezért, az ország egyik leggazdagabb vállalkozóját némiképpen vigasztalhatja viszont a Sole-Mizo eredménye, amely minimális nyereséget mutat a 2010-es 1,6 […]

Szerző:

A Pick Szeged Zrt 2011-ről szóló beszámolója szerint, bár a szektorban működő versenytársak jó évet zártak tavaly, a szegedi cég komoly veszteséget szenvedett el, annak ellenére, hogy 2010-ben még 161 milliós plusszal zárt. A tulajdonos Csányi Sándor OTP-vezért, az ország egyik leggazdagabb vállalkozóját némiképpen vigasztalhatja viszont a Sole-Mizo eredménye, amely minimális nyereséget mutat a 2010-es 1,6 milliárdos veszteség után – írja a Menedzsment Fórum.

Forrás: szegedcafe

A Pick Szeged Zrt. 2011-ben belföldi eladásokból 2,25 milliárd forinttal kevesebb bevételt könyvelt el, így az 39,12 milliárd forintra esett vissza 2010-hez képest. 12 százalékkal nőtt viszont az külföldi értékesítés, amely közel 1,99 milliárd forint bevétel-növekedésnek köszönhetően 19 milliárd forint lett. A cég nettó árbevétele a növekvő exportnak köszönhetően – mindössze 267 millió forinttal – 58,12 milliárd forintra csökkent a 2010-es 58,39 milliárd forinthoz képest.

ez a bejegyzés

ez a bejegyzés a Metrinwest kft. mérlegtechnikai megoldásainak bemutatására szolgál. Profiljaink között a hídmérlegek és technológia mérlegek mellett a kalibrálás szerepel. tags: hídmérleg; vasúti; közúti; kombinált; technológiai mérlegek; big-bag zsáktöltő; elektronikus raktármérlegek; hordótöltő mérlegek; ex-es mérlegek; tartálymérleg; szalagmérleg; precíziós mérlegek; analitikai mérlegek; darabszámlálós mérlegek;precíziós mérlegek; élelmiszeripari mérlegek; címkenyomtató mérlegek; szuperlapos saválló mérlegek; felsőpályás húsipari mérlegek


A kiadásokat nézve elmondható, hogy a 2,776 milliárdos veszteség nagy részét a 2,14 milliárd forintos anyagjellegű ráfordítások teszik ki, 44,86 milliárdról 47 milliárd forintra emelve ezt a tételt. Az mfor.hu a beszámolóra hivatkozva közli: a Pick közel 50 százalékkal többet költött reklámra, és a 2010-es évhez hasonlóan 8,8 milliárd forintot személyi jellegű kiadásokra. Komoly veszteséget okozott az év végi devizaátértékelés is, amely a gyengülő forint miatt 1,4 milliárd forintos veszteséget eredményezett. Az adózás előtti eredmény 2,754 milliárd forint volt, amit még rontott kissé 21,1 millió forint adófizetési kötelezettség, így 2,776 milliárd forintos veszteséggel zárta a 2011-es évet.

Nyereséggel zárt tavaly a Sole-Mizo Zrt.

Jó eredménnyel zárt viszont a Sole-Mizo Zrt., amely 2010-ben még 1,68 milliárdos veszteséget termelt, 2011-ben viszont már 44,6 millió forint nyereséget hozott a konyhára, így a javulás 1,72 milliárd fölötti. Érdekesen alakultak a belföldi és külföldi piacokon elért eredmények: míg belföldön 10 százalékos visszaesést produkálva 3,09 milliárd forinttal csökkentek a bevételek, addig az export 1,71 milliárd forinttal, 24 százalékkal nőtt 2010-hez képest. A kettőt egybevetve az értékesítés nettó árbevétele 37,24 milliárd forintról 35,86 milliárd forintra, azaz 1,38 milliárd forinttal csökkent.

Csökkentették ugyanakkor például az anyagi-jellegű ráfordításokat (-1,43 milliárd forint) és a személyi kiadásokat is (-320 millió forint), így sikerült elérni a 44,64 milliós mérleg szerinti eredményt. Mindent összevetve egyébként a Sole-Mizo Zrt. 1,03 milliárd forintos nyereséget ért el 2011-ben, de a devizaárfolyamok alakulása a céget is megviselte, 960 millió forintot rontva az eredményen.

Címkék: , , ,

Nesze szemem egyél még !

Sokszor nehezen állunk ellen a finom ételeknek, és ezt tapasztaljuk a hírekkel kapcsolatban is. Elolvassuk, bosszankodunk és örülünk. Vagy azt mondjuk magunknak, hogy erre mindig emlékezni fogok (persze, hogy nem :-), de az is lehet, hogy kipróbálod. Leggyakrabban azonban csak olvasunk.

... közömbösen. Ez amit biztos nem szeretnénk. Ezért összegyűjtjük azokat a cikkeket, amikről van véleményünk és azokat a cikkeket, amiket a Google vagy más kereső véletlenül dob nekünk. Kíméletlenül és elkötelezetten nem változtatunk, mivel tudjuk, hogy szükség van agyagtáblákra és papirusztekercsekre. Legyen ez az oldal is ilyen. Ja, és bocs a reklámokért.

Klikk

Reklám pedig van. Szükség van rá a keresőmotorok miatt, a látogatás növeléséhez és persze bevételforrás számunkra. Biztos, hogy rajtad is segít. Hívj fel minket, vagy küldj egy levelet és beszéljünk róla.

Megéri !

Egy igazi szófelhő. Válassz!