Kovács Ferenc a Vas megyei közútfejlesztésekről

Jelentős közútfejlesztések történnek Vas megyében – mondta Kovács Ferenc ma délelőtt. A megyei közgyűlés elnöke először tartott sajtótájékoztatót útügyi miniszteri biztosként. A 86-os és a 8-as gyorsforgalmi utak, a magyar–osztrák határon megvalósuló új közúti kapcsolatok, valamint az M9-es korridor közeledési folyosó kialakításának lehetőségeiről beszélt Kovács Ferenc. Emlékeztetett: a 86-os Magyarország egyik legforgalmasabb útja, amelyen naponta […]

Szerző:

Jelentős közútfejlesztések történnek Vas megyében – mondta Kovács Ferenc ma délelőtt. A megyei közgyűlés elnöke először tartott sajtótájékoztatót útügyi miniszteri biztosként.

A 86-os és a 8-as gyorsforgalmi utak, a magyar–osztrák határon megvalósuló új közúti kapcsolatok, valamint az M9-es korridor közeledési folyosó kialakításának lehetőségeiről beszélt Kovács Ferenc.

20130731-190205.jpg

Emlékeztetett: a 86-os Magyarország egyik legforgalmasabb útja, amelyen naponta körülbelül tízezer jármű közlekedik, ezért a fejlesztése elkerülhetetlen.

Úgy fogalmazott, többszöri megtorpanás után végre lendületet vett a Vát és Szombathely közötti szakasz építése. A kétéves csúszás oka: a korábbi kivitelező csődbe ment, ezért új közbeszerzési eljárás lefolytatását követően új kivitelezővel folytatódhatott csak a beruházás. 2×2 sávos, minden települést elkerülő gyorsforgalmi út épül, részben új nyomvonalon. A tervek szerint 2014. július 1-jén birtokba vehetik a közlekedők a Vát–Szombathely szakaszt.

A miniszteri biztos hangsúlyozta, ezzel nem fejeződik be az út fejlesztése, hiszen Szeleste határából Csorna irányába épül a következő szakasz; az érintett területeken már megtörténtek az ásatások, egy–két héten belül, a közbeszerzési eljárás lefolytatása után az is kiderül, hogy mely cég lesz a kivitelező.

Körmend felől Egyházasrádóc irányába megépült egy 2×2 sávos út, viszont a Táplánszentkereszt és Egyházasrádóc közötti szakasz még hiányzik. Tervezésére rendelkezésre áll a költségvetésben a szükséges pénz. Az út új nyomvonalon épül majd, szintén nem halad át egyetlen településen sem.

A 86-os út fejlesztései azt a célt szolgálják, hogy néhány éven belül gyorsforgalmi úton lehessen eljutni Szombathelytől az M1-es autópályáig.

A 8-as gyorsforgalmi út Körmend és az országhatár közötti szakaszára vonatkozóan befejeződött a szakhatósági engedélyezési eljárás. Az út az osztrák A2-es autópályához történő csatlakozást szolgálja; nyugati szomszédaink előbbre tartanak, ők már kivitelezési tervekkel is rendelkeznek.

A 8-as út Egervölgy és Szemenye határától bővíthető, elkészültek az építési tervei egy Vasvárt nem érintő 2×2 sávos szakasznak.

Kovács Ferenc hangsúlyozta, a Vasvár környéki útfejlesztések az M9-es vasi szakaszának építésével, illetve a Zalaegerszegre tervezett útfejlesztésekkel is összhangban kell, hogy legyenek.

20130731-190549.jpg

A magyar–osztrák határon megvalósuló új közúti kapcsolatokról szólva elhangzott, hogy azok az 1945 előtt meglévő közúti összeköttetések helyreállítását jelentik. Az erről szóló fejlesztési szerződést a magyar és az osztrák fél (Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár és a burgenlandi tartományfőnök) már aláírta.

Továbbra is napirenden van az osztrák S31-es úttal történő összeköttetés megteremtése. Itt a nyomvonal kijelölése a legnagyobb probléma, az ólmódiak ugyanis népszavazáson döntötték el, nem járulnak hozzá ahhoz, hogy az út a falujuk határában „érkezzen” be az országba. Kovács Ferenc hangsúlyozta, Vas megye, de különösen Szombathely számára kiemelkedő jelentőségű lenne a beruházás, hiszen így lehetne a leggyorsabban közúton Bécsbe, onnan pedig Európa többi pontjára eljutni. A szakemberek dolgoznak az alternatívák megtalálásán.

Másik Vas megyét érintő fontos útfejlesztési terv az M9-es korridor közlekedési folyosó kialakítása. Ennek érdekében a vasi, a zalai és a győr–moson–sopron megyei közgyűlés, valamint egy svéd és két lengyel tartomány közgyűlése európai gazdasági térségi együttműködő társulást alapított. Az elképzelés az, hogy a következő, 2014–2020-as uniós költségvetési ciklusban a horvát tengerparttól Dánia és Svédország határáig vezetne gyorsforgalmi út, valamint gyorsvasút az áruszállítás megkönnyítése érdekében. Kovács Ferenc szerint az út- és vasútfejlesztés esélyei jók, annak ellenére, hogy a hazai közútfejlesztési tervekben az M9-es a 2040-ig megvalósítandó célok között szerepel. De az elképzeléseket támogató, jelenleg is formálódó nagy európai összefogás révén (cseh, német, horvát és szlovák megyék is csatlakoznak majd a társuláshoz) Európa egyik legnagyobb közlekedési infrastruktúrát fejlesztő társasága formálódik, amely olyannyira komoly tényezőt jelenthet, hogy a beruházás költségeit akár a nemzeti forrásoktól független uniós fejlesztési pénzekre alapozva is meg lehet teremteni. A közlekedési folyosó nyomvonala Vas megyében Bük és Csepreg között vezetne, s Vasvár mellett érne Zala megyébe. A fejlesztési tervek a meglévő adottságokra alapoznak: a vasúti közlekedést tekintve szinte összefüggő az érintett országokat összekötő rendszer, legfeljebb a gyorsvasúttá alakítást kell megvalósítani. A legjelentősebb útépítésekre hazánkban, Vas és Zala megyében kerülne sor.

Forrás:alon.hu

Címke: , , , ,

Nesze szemem egyél még !

Sokszor nehezen állunk ellen a finom ételeknek, és ezt tapasztaljuk a hírekkel kapcsolatban is. Elolvassuk, bosszankodunk és örülünk. Vagy azt mondjuk magunknak, hogy erre mindig emlékezni fogok (persze, hogy nem :-), de az is lehet, hogy kipróbálod. Leggyakrabban azonban csak olvasunk.

... közömbösen. Ez amit biztos nem szeretnénk. Ezért összegyűjtjük azokat a cikkeket, amikről van véleményünk és azokat a cikkeket, amiket a Google vagy más kereső véletlenül dob nekünk. Kíméletlenül és elkötelezetten nem változtatunk, mivel tudjuk, hogy szükség van agyagtáblákra és papirusztekercsekre. Legyen ez az oldal is ilyen. Ja, és bocs a reklámokért.

Klikk

Reklám pedig van. Szükség van rá a keresőmotorok miatt, a látogatás növeléséhez és persze bevételforrás számunkra. Biztos, hogy rajtad is segít. Hívj fel minket, vagy küldj egy levelet és beszéljünk róla.

Megéri !