Utasellátó: élt 64 évet?

Titokban döntött a MÁV-Start Zrt. a 64 éves Utasellátó, pontosabban annak belföldi étkezőkocsi szolgáltatása megszüntetéséről. A “robogó éttermek” pincérei, szakácsai június 15-én dolgoznak utoljára, bár ezt ők még nem tudják. Ám a spóroló vasúttársaság pontatlan becsléssel mutatta ki, miért nem éri meg fenntartani a szolgáltatást. Forrás: Népszava A MÁV-Start Zrt. ugyan maga sem tudja pontosan […]

Szerző:

Titokban döntött a MÁV-Start Zrt. a 64 éves Utasellátó, pontosabban annak belföldi étkezőkocsi szolgáltatása megszüntetéséről. A “robogó éttermek” pincérei, szakácsai június 15-én dolgoznak utoljára, bár ezt ők még nem tudják. Ám a spóroló vasúttársaság pontatlan becsléssel mutatta ki, miért nem éri meg fenntartani a szolgáltatást.

Forrás: Népszava

A MÁV-Start Zrt. ugyan maga sem tudja pontosan kiszámolni, veszteséges-e a belföldi étkezőkocsik fenntartása és üzemeltetése, mindenesetre az állami tulajdonú MÁV-leánycég a takarékosság indokával hozott gyors döntést az InterCity (IC) vonatokhoz kapcsolódó plusz szolgáltatás leállításáról. A MÁV-Start Zrt. vezetői értekezlete február 28-án titokban döntött erről,

ez a bejegyzés

ez a bejegyzés a Metrinwest kft. mérlegtechnikai megoldásainak bemutatására szolgál. Profiljaink között a hídmérlegek és technológia mérlegek mellett a kalibrálás szerepel. tags: hídmérleg; vasúti; közúti; kombinált; technológiai mérlegek; big-bag zsáktöltő; elektronikus raktármérlegek; hordótöltő mérlegek; ex-es mérlegek; tartálymérleg; szalagmérleg; precíziós mérlegek; analitikai mérlegek; darabszámlálós mérlegek;precíziós mérlegek; élelmiszeripari mérlegek; címkenyomtató mérlegek; szuperlapos saválló mérlegek; felsőpályás húsipari mérlegek

miután kimutatásával meggyőzte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot. A tárcát nem zavarta, hogy nem számszerűsítettek minden, a szolgáltatáshoz kapcsolódó bevételt.Az elnagyolt költség-haszon elemzés ellenére a MÁV-Start Utasellátó Központján keresztül alvállalkozásban nyújtott szolgáltatás 2012. június 16-ától leáll. Vagyis a Pécsre, Nyíregyházára, Miskolcra és Debrecenbe közlekedő IC-k 18 étkezőkocsijának június 15-én lesz az utolsó útja. Aznap dolgozhat utoljára a járműveket évek óta üzemeltető InterCity Vendéglátó Kft. mintegy félszáz alkalmazottja is. Ám – a 30 napos felmondási idő miatt – ők ezt még nem tudják; a vállalkozás vezetői is csak lapunktól értesültek erről. Veres Tibor ügyvezető mégis bízik benne, hogy a döntés nem végleges, és a MÁV Zrt. jövő héten hivatalba lépő új vezérigazgatója – akár a kocsik átalakításával – meghagyja ezt a szolgáltatást.

Kérdésünkre a MÁV Zrt. sajtóosztálya megerősítette: a döntést meghozták, és az étkezőkocsik utoljára június 15-én közlekednek. Rákérdeztünk a birtokunkba került költség-haszon elemzés ellentmondásaira is. Aszerint a szolgáltatás éves költsége 655,7 millió forint, míg az üzemeltetési jog átadása után a kft. csak 10,3 milliót fizet. Az arányt azonban torz. A veszteséget ugyanis jelentősen mérsékelné, ha a számításnál az IC-jegyekből tavaly befolyt mintegy 1,7 milliárd forintnak legalább egy részét figyelembe vették volna.

Ám ebből egy fillérrel nem számoltak, holott az 560 forintos jegyből csak 150 forint a helyjegy, a többi a pluszszolgáltatások díja, melyben 1991 óta más mellett benne van az étkezőkocsi-szolgáltatás. Ezt a MÁV is elismerte, de jelezte, hogy “a felárakból adódó bevételek motivációs tényezőiről nincsenek adatok, egy becslés pedig torzítaná a számításokat”. Az a döntés hitelességét megkérdőjelező logikai tévedés, hogy a becsült részösszeg beszámítása jobban torzítaná az egyenleget, mintha egyáltalán nem számolnak semmit.

A MÁV egyébként úgy szüntetné meg a szolgáltatást, hogy annak éppen a bővítésére merült fel igény Szombathely, Zalaegerszeg, Sopron és Szeged útvonalak irányába. Ezt nem cáfolva közölték, hogy közép és hosszú távon lehet új szolgáltatási koncepció, “amely tartalmazhat étkezőkocsi szolgáltatást is, de nem a jelenlegi konstrukcióban”.

Lengyel Tibor / Népszava /
Címkék: , ,

Nesze szemem egyél még !

Sokszor nehezen állunk ellen a finom ételeknek, és ezt tapasztaljuk a hírekkel kapcsolatban is. Elolvassuk, bosszankodunk és örülünk. Vagy azt mondjuk magunknak, hogy erre mindig emlékezni fogok (persze, hogy nem :-), de az is lehet, hogy kipróbálod. Leggyakrabban azonban csak olvasunk.

... közömbösen. Ez amit biztos nem szeretnénk. Ezért összegyűjtjük azokat a cikkeket, amikről van véleményünk és azokat a cikkeket, amiket a Google vagy más kereső véletlenül dob nekünk. Kíméletlenül és elkötelezetten nem változtatunk, mivel tudjuk, hogy szükség van agyagtáblákra és papirusztekercsekre. Legyen ez az oldal is ilyen. Ja, és bocs a reklámokért.

Klikk

Reklám pedig van. Szükség van rá a keresőmotorok miatt, a látogatás növeléséhez és persze bevételforrás számunkra. Biztos, hogy rajtad is segít. Hívj fel minket, vagy küldj egy levelet és beszéljünk róla.

Megéri !

Egy igazi szófelhő. Válassz!