Nem kell megtagadnunk a bűvös 3P-t (puszta, Piroska, paprika), de paprikás csirkével sem kell tovább villognunk a világ előtt, az viszont nem árt, ha rendbe szedjük magunkat, sokat mosolygunk, és külföldi sommelier-ket hívunk a magyar nagykövetségekre – derült ki az első Országimázs Konferencián, amelynek résztvevői a turizmus, a gasztronómia és a bor területén keresték az országimázs lényegét. Az is kiderült, hogy a régi magyarok teknősbékát ettek, és hogy a New York-i tőzsdén jegyzett leghíresebb magyar búzafaj nálunk már kipusztult.
Forrás: origo
Az országimázs egy megfoghatatlan, definiálhatatlan, de halaszthatatlanul szükséges valami, aminek része Budapest, a divat, a bor és a gasztronómia – ez volt a tanulsága a csütörtökön megrendezett első Országimázs Konferenciának, ahol turisztikai szakembereken kívül sztárséfek, borászok, divattervezők és fesztiválszervezők igyekeztek a fogalom végére járni.
Talán jelzésértékű, hogy külön kerekasztalt hoztak létre a turizmusnak, a gasztronómiának és a bornak; míg a kiemelt iparágként támogatott divat megszokott képviselőjével – Zoób Katival – nem kapott külön panelt.
A legparázsabb és egyben legszórakoztatóbb vita a gasztrószekcióban alakult ki, a legnagyobb bizonytalanság a turizmus asztalánál, a legnagyobb összhang a borosoknál volt. Az esemény első negyedét nem lehetett hallani, a délutánra kissé megfogyatkozott, lankadt közönséget leginkább az eseményt záró borkóstoló dobta fel.
Címkék: Felman Zsolt, Kincses Márk, Kovács Zoltán, Lobenwein Norbert, Száraz István, Szepsy István, Zoób Katalin, Zoób Kitty